Nek

Home » Nek

Nek

Nekpijn is een vervelende en veel voorkomende klacht die gepaard kan gaan met hoofd-, schouder- en armklachten. Ook gaan deze klachten vaak samen met een stijf gevoel en een beperkte bewegingsvrijheid van de nek. Nekpijn kan in onze praktijk door zowel de chiropractor als de fysiotherapeut worden behandeld.

Met chiropractie corrigeren we de functionele blokkades in de nek en rug zodat de vicieuze cirkel van bewegingsbeperking en pijn doorbroken wordt. Als de gewrichten beter functioneren, kunnen spieren beter ontspannen en herstellen geïrriteerde zenuwen sneller.

De fysiotherapeut kijkt bij nekpijn naar welke spieren overbelast of overmatig gespannen zijn en gaat hij op zoek naar de oorzaak daarvan. Een verkeerde houding is vaak de oorzaak van rugpijn en klachten aan de nek welke vaak samengaan met een verhoogde spierspanning. Een verkeerde manier van bewegen of tillen leidt tot overmatige belasting van de rug en nek.

Met het regelmatig laten controleren van uw wervelkolom op functiestoornissen of blokkades, voorkomt u in veel gevallen terugval van klachten of zelfs het ontstaan hiervan. Spanning in het lichaam kan wordt opgebouwd door stress en lichamelijke belasting waardoor een functiestoornis kan ontstaan. Met onderhoud ofwel preventie kunt u dit voor zijn. U kunt het zien als de elk half jaarlijkse controle bij de tandarts.

Artrose

Artrose wordt ook wel gewrichtsslijtage genoemd, dit is niet te genezen. Het is wel mogelijk de klachten met chiropractische technieken en behandelingen aanzienlijk te verminderen. De nek is een van de bekendste pijnpunten van mensen met artroseklachten.

De chiropractor kan uw pijnklachten, veroorzaakt door artrose, laten afnemen en geeft u advies over voeding en beweging. Hoewel artrose ongeneeslijk is, het is zeker wel mogelijk wat te doen aan de gewrichtsklachten en de pijn.