Arm

Home » Arm

Arm

Pijn aan de arm kan een groot aantal oorzaken hebben. Veel achter de pc of laptop zitten, verwaarloosde sportblessures, beknelde (nek)wervels, stress … Wat de oorzaak ook is van uw stijve of pijnlijke nek, brandend gevoel in de schouders of tintelingen in de arm: het is knap vervelend in het dagelijks leven.

Armklachten die gerelateerd kunnen worden aan spieren, gewrichten en zenuwen in de armen zijn onder andere:

• Tennis en golfelleboog
  • Carpaal Tunnel Syndroom
  • KANS klachten (Klachten aan Arm, Nek of Schouders, voorheen RSI)
  • Sportblessures
  • Tintelingen in arm(en) en/of hand(en)

Oorzaken van armklachten

Veel armklachten ontstaan door overbelasting. Dit kan door een slechte werkhouding of door het veelvuldig herhalen van eenzelfde beweging. Een tennisarm of golfelleboog zijn in tegenstelling tot wat hun naam doet vermoeden geen sportblessures, het zijn echter vormen van overbelasting die kunnen ontstaan door activiteiten zoals: schoonmaken, werken met de computer of bijvoorbeeld schilderen.

Symptomen van armklachten

Armklachten zijn er in heel veel verschillende vormen. Veel voorkomend is een zeurende pijn die scherp kan aanvoelen bij het maken van specifieke bewegingen. Hele eenvoudige simpele dagelijkse activiteiten kunnen pijnlijk zijn. Iets uit de kast pakken, een boodschappentas dragen, je kindje optillen. Vaak neemt de pijn af in de rusttoestand. Regelmatig gaat de pijn ook vergezeld van tintelingen, krachtverlies en/of gevoelloosheid.

Of u nu onze chiropractor of de fysiotherapeut bezoekt, tijdens het eerste bezoek doen we uitgebreid onderzoek en stellen wij veel vragen om een goed beeld te krijgen van de pijn die u heeft en wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn van deze klachten. Daarna wordt er gekeken welke bewegingen de pijn verergeren en welke de pijn verminderen. Als dit duidelijk is kan er een behandelplan opgesteld worden.

Pijn aan uw arm? Kom langs!

Kom langs bij Chiropractor Cambie Breda dan helpen wij u graag van uw klachten af! Ook als u twijfelt over uw klacht of vragen heeft over het behandeltraject staan wij natuurlijk voor u klaar.